اکسسوری

31 پیشنهاد خرید عینک آفتابی خلبانی مردانه (+ارزان)

عینک آفتابی خلبانی مردانه از کجا بخرم ؟

احتمالاً یکی از مردانه ترین سبک های عینک آفتابی مدل خلبانی یا Aviator است. عینک آفتابی خلبانی مردانه در دهه 1930 طراحی شده است و به لطف انجمن های نظامی و مردان پیشگام پرواز، به یکی از محبوب ترین لوازم جانبی مد مردان تبدیل شده است. اگر قصد انتخاب و خرید عینک آفتابی خلبانی مردانه ارزان قیمت و باکیفیت را دارید، این مطلب دقیقاً برای شماست. پس با ما همراه باشید.

پرفروش‌ترین‌های عینک آفتابی خلبانی مردانه

عینک شب مدل Night View NV

عینک شب مدل Night View NV

  • جنس فریم: فلزی
  • فرم فریم: خلبانی
  • جنس لنز: پلاستیک
  • فرم صورت: مربع ، گرد ، مثلث ، مستطیل ، بیضی ، قلب ، لوزی
مشاهده توضیحات و قیمت + خرید از دیجی‌کالا
4.7/5 - (3 امتیاز)
31 پیشنهاد خرید عینک آفتابی خلبانی مردانه (+ارزان)
محصول موردپسند خود را پیدا نکردید؟!
محصولات پیشنهاد شده در بالا، همگی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات با ویژگی‌های مدنظر شما بودند. با این حال ممکن است شما از بین آن‌ها، محصول مورد پسند خود را نیافته باشید. کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید و محصولات مرتبط بیشتری را در دیجی کالا مشاهده و انتخاب کنید :
مشاهده برترین محصولات مرتبط در دیجی‌کالا

عینک خلبانی چیست ؟

در دهه های اخیر، عینک آفتابی نه تنها ابزاری اساسی برای محافظت از چشم، بلکه از لوازم جانبی بسیار مهمی در طراحی سبک و صنعت مد است. یکی از پر فروش ترین عینک های آفتابی عصر حاضر ، انواع مختلفی از عینک های خلبانی است که در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

در عینک های خلبانی ، رنگ و نوع قاب بسیار متنوع است و علاقه‌مندان به این نوع عینک می‌توانند انتخاب خوبی در این بین داشته باشند، بنابراین برای آشنایی با این ویژگی ها و انتخابی خوب، با ما همراه باشید.

تاریخچه عینک خلبانی

اولین عینک خلبانی مربوط به دهه 1930 است، زمانی که لنزهای شبیه اشک چشم (که امروزه به خلبانی معروف‌اند) تولید شدند. اولین عینک آفتابی خلبانی مردانه “عینک ری بن” بود که در سال 1937 ، قبل از جنگ جهانی دوم عرضه شد. ورزشکاران و ماهیگیران به سرعت شروع به استفاده از عینک کردند ، که به لطف افرادی مانند اولیس پریسلی ، وارد صنعت مد شد و دیگر هرگز از مد افتاد. در سالهای بعد ، پس از استفاده از این عینک توسط هنرمندان و مشاهیر مختلف ، به تدریج بر محبوبیت آن افزودند.

چرا خلبانان بیشتر از افراد عادی به عینک آفتابی احتیاج دارند؟

با توجه به اینکه خلبانان در هنگام پرواز اغلب از جو عبور می‌کنند و بر فراز آن پرواز می‌کنند و بیشتر در معرض اشعه مضر خورشید قرار دارند، برای محافظت از چشم خود باید از عینک آفتابی استفاده کنند. با دانستن اینکه به ازای هر 1000 فوت ارتفاع، 5٪ به مقدار اشعه ماوراء بنفش اضافه می‌شود، بنابراین هرچه خلبان در ارتفاعات بالاتر پرواز کند، نیاز به استفاده از عینک چندین برابر می‌شود.

خلبانان، چه نظامی و چه غیرنظامی، در انتخاب نوع و مدل عینک محدودیتی ندارند، همانطور که در انتخاب ساعت یا کاپشن خلبانی نیز محدودیتی ندارند و فقط عینک باید از استانداردها و معیارهای اساسی برخوردار باشد تا از آن به عنوان عینک خلبانی استفاده شود.

خلبانان از چه نوع عینک آفتابی استفاده می کنند؟

خلبانان در انتخاب عینک محدود نیستند. اگر عینک انتخاب شده دارای معیارهای اساسی یک عینک آفتابی مناسب باشد، می‌توان از آن به عنوان عینک خلبانی استفاده کرد.

فریم عینک آفتابی برای خلبانان

سبک Aviator یک مدل فریم معروف است. این عینک‌های خلبانی توسط مارک ریبن طراحی و تولید شده است. این مدل عینک باعث معروفیت مارک ریبن شد. بهتر است نگاهی به تاریخچه این مدل قاب بیندازیم.

خلبانی

عینک های Ray-Ban در سال 1937 توسط شرکت آمریکایی Bausch & Lomb تاسیس شد. در سال 1929، سرهنگ نیروی هوایی ارتش ایالات متحده جان آندر مک ردی با همکاری Bausch & Lomb یک عینک آفتابی برای خلبانان ساخت تا مشکل حواس پرتی خلبانان ناشی از رنگ های سفید و آبی آسمان حل شود. به تدریج مک ریدی نگران شد که عینک خلبانی تیره و کدر شود، که این باعث کاهش شدت دید در ارتفاعات می شود.

نمونه اولیه این عینک ها در سال 1936 با نام Anti-Glare ساخته شده است. قاب این عینک ها پلاستیکی و لنزها سبز بودند. عدسی های این عینک بدون ایجاد تار شدن دید فرد، براق شدن را از بین می برد. یک سال بعد ، عینک های ریبن با یک قاب فلزی طراحی شدند و با نام عینک آفتابی خلبانی مردانه “Avators” وارد بازار شدند.

گفته می شود که عینک های ریبن با استفاده از “لنزهای مخصوص کروم” نور آبی را از بین بردند. به این ترتیب، آنها جزئیات را واضح تر و تاری دید را به حداقل می رسانند. فریم Aviator نه تنها مورد توجه خلبانان است، بلکه انتخاب بیشتر افراد است.

مناسب ترین دسته عینک برای عینک خلبانی

امروزه انواع مختلفی از دسته عینک آفتابی خلبانی مردانه وجود دارد. این دسته ها عبارتند از:

دسته عینک های سرنیزه ای: شکل این دسته‌ها صاف است و انتهای آنها نیز صاف است. این دسته‌ها بهترین نوع برای عینک خلبانی است. زیرا خلبانان ملزم به استفاده از کلاه ایمنی و هندزفری هستند. فقط با این مدل دسته عینک، راحتی خلبان فراهم می شود.

دسته عینک جمجمه: این دسته‌ها متداول‌ترین مدل‌هایی هستند که در عینک های معمولی دیده می‌شوند. این مدل را می‌توان در عینک خلبانی پیاده‌سازی کرد. اگر کلاه ایمنی و هندزفری ندارید استفاده از این سبک عینک مناسب است.

دسته عینک کابلی: انتهای دسته این عینک کاملاً خمیده است. به طوری که این انحنا در پشت گوش قرار دارد. این نوع عینک آفتابی برای زمانی که سر حرکت می کند مناسب است.

کدام افراد مشهور از عینک خلبانی استفاده می کنند؟

عینک آفتابی خلبانی مردانه

جانی دپ بازیگر، تهیه کننده، موسیقی دان، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم آمریکایی است. از علایق و سرگرمی‌های او عینک های Aviator با فریم‌های طلایی و لنزهای آبی است.

برد پیت بازیگر مشهور هالیوود یکی از افرادی است که از عینک آفتابی خلبانی مردانه Aviator به عنوان عینک آفتابی استفاده می‌کند.

جنیفر آنیستون بازیگر آمریکایی و برنده جایزه امی است. وی در سریال تلویزیونی دوستان (Freinds) به بزرگترین موفقیت خود دست یافته است. او همسر سابق برد پیت بود و در سال 2005 طلاق گرفت. جنیفر آنیستون به عنوان زیباترین زن جهان در سال 2016 انتخاب شد. جنیفر عاشق عینک های طلایی Aviator است.

هایدی کلوم بازیگر، سوپرمدل و مدل مشهور آلمانی است. کلوم همسر خواننده انگلیسی، Flood بود. او همچنین یکی از طرفداران عینک Aviator است.

سوالات متداول در مورد عینک خلبانی

  • آیا خلبان باید از عینک خلبانی استفاده کند؟

نه. او می تواند هر فریمی را که دوست دارد انتخاب کند. خلبانان از هندزفری و ابزار ارتباطی استفاده می کنند. بنابراین، عینک آفتابی انتخاب شده باید با این ابزار سازگار باشد. قاب‌های عینک خلبانی باید با هر وسیله تنفسی و محافظتی قابل استفاده باشند.

  • آیا عینک خلبانی فقط برای مارک ریبن است؟

نه. ریبن اولین تولیدکننده این نوع عینک آفتابی است. اما مارک های دیگر نیز عینک آفتابی خلبانی مردانه دارند.

  • رنگ های ممنوع برای عینک آفتابی خلبان چیست؟

خلبانان نباید از عینک هایی به رنگ های آبی، زرد، کهربایی، نارنجی و بنفش استفاده کنند. از آنجا که این رنگ‌ها باعث تغییر رنگ طبیعی اشیا می‌شوند، دیدن اشیا برای خلبان دشوار می‌شود.

  • آیا خلبان می تواند از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کند؟

خیر، اگرچه لنزهای پلاریزه برای عینک‌های آفتابی معمولی مناسب هستند، اما برای عینک خلبانی گزینه مناسبی نیستند. از آنجا که این لنزها جلوی ظاهر و شفافیت نور را می‌گیرند، این امکان وجود دارد که هواپیماهای دیگر توسط خلبان شناسایی نشوند. بنابراین از لنزهای پلاریزه در عینک خلبان استفاده نمی‌شود.

استانداردهای تعریف شده برای عینک خلبانی

طیف رنگی مورد استفاده در لنزها باید از بین رنگ‌هایی که باعث بهبود دید و وضوح تصاویر می شوند ، انتخاب شود. سازمان هواپیمایی ایالات متحده توصیه می کند رنگ عینک آفتابی خلبانی مردانه ، خاکستری روشن باشد که در نهایت بین 15 تا 30 درصد از نور عبور خواهد کرد.

استفاده از رنگ‌های دیگر مانند سبز-خاکستری و قهوه‌ای مشکلی ندارد به شرطی که این رنگ‌ها بیش از 85٪ نور را مسدود نکنند.

خلبانان نباید از عینکی با طیف آبی، زرد، کهربایی، نارنجی و بنفش استفاده کنند. از آنجا که این رنگ ها باعث تغییر رنگ طبیعی اشیا می شوند ، دیدن اشیا the برای خلبان دشوار می شود.

خلبانان نباید از لنزهای طبی فتوکرومیک استفاده کنند زیرا دیرتر پس از کاهش نور به رنگ طبیعی خود برمی گردند که این امر باعث خنثی شدن بینایی خلبان می شود و با کاهش بینایی ممکن است باعث حادثه شود.

عینک‌های آفتابی دارای سه نوع عدسی به نام لنز پلاستیک ، لنز شیشه ای و لنزهای پلی کربنات هستند. لنزهای پلاستیکی و شیشه ای از چشمان شما به خوبی در برابر اشعه UV محافظت می کنند اما لنزهای پلی کربنات سبک و با دوام هستند.

استفاده از لنزهای قطبی برای عینک خلبان انتخاب مناسبی نیست زیرا این لنزها جلوی ظاهر و شفافیت نور را می گیرند و احتمال تشخیص هواپیماهای دیگر از چشم خلبان را کاهش می دهند.

قاب عینک خلبان باید بتواند با کلاه ایمنی خلبان و هدست خلبان نصب شود. به گونه ای که به راحتی در کنار آنها قرار گیرد و لیز نخورد.

استفاده از لنزهای شیشه ای فتوکرومیک در عینک‌های خلبانی نیز توصیه نمی‌شود، زیرا زمان زیادی طول می کشد تا لنزها پس از غروب آفتاب به حالت عادی برگردند که این می تواند خطرناک باشد.

از ویژگی های مهم عینک آفتابی خلبانی مردانه ، محکم بودن آن است. خلبانان همیشه هنگام پرواز از عینک استفاده می کنند. بنابراین ، قاب های عینک باید دوام داشته باشند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

از یک تا پنج (راست به چپ) به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا